Istnieje grupa klientów, którzy przywiązują szczególną uwagę do tego, jak zostali obsłużeni. Badanie tajemniczy klient ma temu posłużyć i odpowiedzieć na pytanie, jaki jest poziom obsługi klienta. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów firma CCTRAINING działa w obszarze doradztwa i treningu obsługi klienta, call center itp. od ponad 16-tu lat. Ma najszerszy rynkowy benchmark i szeroką wiedzę o budowaniu otoczenia produktu, jak np. kanały dystrybucji. Podmiot ma wykształconych i doświadczonych pracowników, a trener tuż po zakończeniu zajęć szkoleniowych składa wizytę w siedzibie klienta. CCTRAINING oferuje badanie tajemniczy klient w dwóch wariantach różniące się metodologią i potrzebami firmy. W zależności klient może zdecydować się na rzeczywiste przekazanie rozmów pracowników lub zdecydować się na pełne badanie metodą CATI, czyli wyspecjalizowane osoby przeprowadzą rozmowy sprawdzające. Często badanie tajemniczy klient stosowane jest w rozmowach telefonicznych, gdzie trener nasłuchuje rozmowy telefoniczne ze swojego stanowiska pracy. Badanie tajemniczy klient jest to swojego rodzaju audyt standardów obsługi klienta.