Prowadzenie sklepu internetowego to znaczne ułatwienie oraz usprawnienie handlu między ludźmi, ale równocześnie niesie ze sobą również wiele innych wyzwań. Jednym z nich jest poznanie zachowań klientów - ich preferencji oraz stron, które odwiedzają najczęściej. Analityka e - commerce jest niezwykle przydatnym narzędziem (a do tego darmowym, jeśli używamy sprawdzonego programu Google Analytics). Pozwala na dokładną analizę ruchu ludzi w sieci, pod kątem Twojej strony i produktów przez nią oferowanych. Zabrane dane pozwalają odpowiedzieć na pytania, czy właściwie reklamowana jest dana strona, czy jej treść dociera do innych użytkowników, a także czy jest dla nich interesująca. Analityka e - commerce jest więc bardzo przydatnym narzędziem wtedy, kiedy zamierzamy skorzystać z usługi e - maili marketingowych, oferowaną przez program Freshmail. Znając profil klienta odwiedzającego nasza witrynę, a także jego preferencje, będzie można łatwo przygotować maile reklamowe i listę odbiorców, a następnie rozesłać treść za pomocą naszego skutecznego programu.